Petr Simm je, mimo jiných aktivit, sympatický autor, tvůrce, producent i provozovatel únikových her a je i autor naší první hry Asylum, kterou úspěšně provozoval více jak rok v Mostě. Jeho téma únikové hry nás oslovilo natolik, že jsme se rozhodli po vzájemných sympatiích a dohodě hru převzít, tak jak máme v úmyslu s většinou dalších her, a zprovoznit u nás v Brně. Zkušenosti Petra jsou už poměrně rozsáhlé, protože s 5ti hotovýma hrama a více jak 1000 odehraných her z jeho dílny se může pochlubit po jediném roce fungování asi málokdo.
úspěšných her
řešilo autorovy hry
Vše začalo po absolvování několika únikových her a drzosti v tom, že to umíme líp (úsměv). S kamarádem jsme se hecovali a zacali hledat prostory a na první prohlídce jsme rovnou podepsali smlouvu. Další dva dny jsme se strachovali jak to cele dopadne (úsměv). Nemít oporu v kamarádovi, tak bych do dnes dělal pouze marketing (úsměv).
První hru jsme vytvářeli cca v 7mi lidech. Každý přispěl troškou do tvorby. Všichni jsme byli amatérští nadšenci, do grafiky, designu, elektroniky a společně se nám podařilo vytvořit první únikovou hru. V dalších únikových hrách jsme postupovali pouze ve třech. Mluvit o každém jednotlivě by bylo na hodiny (úsměv).
Kompletně vyprodaná úniková hra po dobu 4 měsíců. Dlouhodobě komunikujeme s ostatními provozovateli v kraji a zatím jsme měli nejlepší výsledky. Bylo to dáno i tím, že jsme byli první v kraji a dokázali jsme nabídnout opravdu kvalitní práci.
Naučil jsem se, že ne každý den je posvícení a že klient je vždy na prvním místě a je potřeba pro něho vytvářet nové, zajímavější a úchvatnější únikové hry.
Snažím se vždy dělat to co zde ještě není. Slovo nejde neexistuje. Při tvorbě padlo častokrát to nejde... ale vždy se to dalo vyřešit. Ono to nejde je někdy spíše lenost a neochota pracovat.
Budíček 6 ráno, zkontrolovat emaily a jít si zacvičit. Dopoledne práce u počítače, pokud mě není fyzicky potřeba jinde a odpoledne práce na únikových hrách či u jiných klientů, jelikož únikovky jsou jen vedlejší součástí mojí společnosti. Večer završím u počítače či televize. Pracovní nasazení je 6-7 dní v týdnu cca 12-16 hodin denně. Ale samozřejmě je zde zábava, na kterou sice není tolik času, ale takový oddych na hřbetě koně je k nezaplacení.
To je velmi zajímavá otázka. Vše jde samo. Nápadů mám na dalších 10 únikových her, chybí ale čas a team, který by to vše zpracoval (úsměv). Vymyslet úkol je z mého pohledu strašně jednoduché, realizace je vždy složitější (úsměv).
Všechny mé únikové hry jsou unikátní, nikdy nekopíruji úkoly ostatních výrobců a naopak se snažím aby vše bylo jiné a zajímavější.
Aktuálně jsem s týmem vytvořil 5 únikových her a další 2 nás čekají. Máme i několik zakázek pro výrobu únikových her na míru, ale z časového presu je musím posouvat do nového roku.
Přesnou statistiku vám sdělit nemohu, ale jsme v číslech přes 1000 skupin.
Úniková hra je umístěna do druhé poloviny minulého století, kdy lékaři neměli zábrany a rádi si zkoušeli své nápady na lidech, i bez jejich svolení. Hráči mohou ochutnat a vcítit se do této doby. Hra je unikátní svým zpracováním, interaktivitou, obtížností a službami pro hráče. Dáváme hráčům více jak jiní provozovatelé.